Gezond en eiwitrijk broodje shoarma

Een broodje shoarma, heerlijk! Samen met wat knoflooksaus en wat sla in een pitabroodje, mmm! Maar zeg je shoarma, dan zeg je niet gelijk gezond. Nee, want een standaard broodje shoarma met veel vlees en saus, is ook niet bepaald heel verantwoord…Gelukkig zijn we bij ProSport heel creatief en proberen we ook aan minder gezonde recepten, een gezonde twist te geven. Dit keer een broodje shoarma a la ProSport. 

Eiwitrijke kip shoarma

Ingrediënten

  • 150 gram kipfilet in reepjes
  • halve rode paprika in reepjes gesneden
  • (Volkoren) pita broodje
  • Handje ijsbergsla
  • kleine theelepel shoarmakruiden

Voor de saus:

  • 2 el yoghurt
  • snufje knoflookpoeder
  • snufje zout en peper

Bereiding

1. Bak de shoarma zoals staat aangegeven op de verpakking en strooi de shoarmakruiden er over.

2. Bak de reepjes paprika mee met de shoarma.

3. Doe de pitabroodjes in een broodrooster en rooster ze lichtbruin.

4. Meng alle ingrediënten voor de saus in een kommetje.

5. Vul de broodjes vervolgens met de shoarma, paprika en wat ijsbergsla. Top ‘m af met de eigen gemaakte knoflooksaus. Smullen maar!

Eet smakelijk!

Deel dit artikel op jouw social media:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email