Waar vind je nu goede informatie?

Wanneer ik vragen krijg van leden dan valt mij regelmatig op dat de vragen over onderwerpen gaan die zeer specifiek zijn. Daarmee bedoel ik dat ik dan eerst een aantal antwoorden van diegene nodig heb om die specifieke vraag te kunnen beantwoorden, en dan nog zijn er vaak meerdere antwoorden mogelijk. Om wat voorbeelden te geven; Waarom zou je met 3×12 herhalingen trainen? Hoeveel sets per week doe je dan per spier(groep). Is dat optimaal? Met welke bedoeling, doel, beoogd effect, in welke fase van training zit je? 

De zoektocht naar het juiste antwoord is niet zo eenvoudig en concreet te geven als het gaat om gezondheid / fitness. Het is vaak een samensmelting van omstandigheden en afwegen dat uiteindelijk leidt tot een keuze.

Het juiste antwoord vinden

Ik kan me zo voorstellen dat je als startende fitness’er of juist als ervaren krachtsporter graag op onderzoek uit wil om antwoorden te krijgen. Ik wil je zeker niet ontmoedigen om je vraag gewoon bij mij neer te leggen. Graag zelfs, want ik en mijn collega’s denken graag met je mee! Stuur me daarom gewoon een bericht of mail (peter@prosporthealthcenter.nl) met jouw vraag en ik beloof je een gepast en onderbouwd antwoord.

Maar omring je daarnaast ook met de juiste informatie. Youtube en Google zijn daarbij je vriend (Google Scholar vooral), maar levert je vooral heel veel informatie en ook veel onwaarheden op. Daarom raad ik je aan om onderstaande mensen eens op te zoeken via social media. Je krijgt dan vanzelf allerlei interessante en relevante informatie onder ogen. Het gaat hier vooral over de onderwerpen omtrent voeding en training gericht op vetverbranding en spiermassa opbouwen:

Menno Henselmans: http://bayesianbodybuilding.com/
Guy Droog: http://guydroog.com/
Eric Helms: https://muscleandstrengthpyramids.com/
Richard Bell: http://www.bell-coaching.com/
Dogan Teking: http://personal-bodytuning.nl/

En er zijn er nog talloze te noemen!

Ik vertrouw op deze informatie omdat deze wetenschappelijk onderbouwd is. Onderzoek helpt bij het vaststellen van waarheden. De waarschijnlijkheid dat iets klopt, groeit naarmate het beter is vastgesteld (kwaliteit en type onderzoek) en vaker wordt bewezen (herhaaldelijk aangetoond). Onderzoeksteams zoeken naar antwoorden door meerdere gepubliceerd onderzoeken te vergelijken. Dit is effectieve en betrouwbare manier om antwoorden te vinden.

Mensen die zichzelf fysiek kunnen ontwikkelen leren vaak ook veel over hoe ze training en voeding in hun situatie het beste kunnen inzetten voor resultaat. Wat kun jij verbeteren aan je training, voeding en herstel om meer resultaat te boeken?

Tot snel bij Prosport!

Peter

Deel dit artikel op jouw social media:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email