fbpx

Categorie: Training

Gezondheid
ProSport Healthcenter

Info over eiwitpoeder + Chocolade proteine shake recept

Of je nu sport of niet, je lichaam kan niet zonder eiwitten. Eiwitten heb je voornamelijk nodig voor de opbouw, het onderhoud én het herstel van je lichaamsweefsel, zoals je huid, organen en spieren. Helemaal wanneer je sport en je spieren wil opbouwen, is het belangrijk om voldoende eiwitten binnen te krijgen. Train je regelmatig

Meer lezen »
Leefstijl
ProSport Healthcenter

Van fitness word je slimmer! 

Dat fitnessen gezond is voor de spieren en hart- en bloedvaten, wist je vast al. Maar wist je dat sport ook goed is voor de hersenen? Beweging stimuleert de aanmaak van lichaamseigen gelukshormonen. De stresshormonen (adrenaline en cortisol) nemen af, de hersenen worden beter doorbloed, er wordt meer zuurstof toegevoerd en ook de voedingsstoffen nemen

Meer lezen »
Gezondheid
ProSport Healthcenter

Kom fit de herfst door met deze tips!

Als de eerste bladeren rood en geel kleuren en de regen ons naar binnen doet vluchten, dan weten we dat het weer herfst is. Na een actieve zomer wordt het nu weer wat rustiger: het perfecte tijdstip om de conditie op peil te houden, de weerstand te verhogen en weer eens flink aan de eigen

Meer lezen »
Nieuws
ProSport Healthcenter

Een strak lichaam + goede conditie? Join the Cycle les! 

Sinds een aantal weken geef ik (Mirte) Indoor Cycle, ofwel spinning, bij Pro Sport. En dat vind ik te gek. Ik weet niet waar die passie voor de fiets vandaan komt…of misschien toch wel…Thuis deden wij bijna alles met de fiets. Naar school, tennisles, paardrijles, de supermarkt, als het met de fiets te doen was,

Meer lezen »
Blog
ProSport Healthcenter

Hoe krijg je (in hemelsnaam) al die eiwitten binnen?

Ja dat is even vervelend, moet je ineens het dubbele aantal hoeveelheid eiwit binnen krijgen, zonder dat je je dagelijkse caloriebehoefte overschrijdt. Best een uitdaging, als je dat niet gewend bent en het word je geadviseerd door je coach. Als je iets wilt veranderen, dan kost dat moeite. Dan maakt het eigenlijk niet uit of

Meer lezen »
afvallen
Blog
ProSport Healthcenter

De grootste valkuilen bij vetverbranding

Een ruwe schatting: negen van de tien mensen die starten met fitness hebben ook het doel om af te vallen. We noemen het vanaf nu gewoon vetverbranding, want dat bedoelen we natuurlijk.  Van die negen starters, denkt de meerderheid dat met meer bewegen de oplossing om vet te verbranden compleet is. Helaas ligt het niet zo

Meer lezen »
Blog
ProSport Healthcenter

De belangrijkste voorwaarden voor progressie

Ik ben best fit en redelijk sterk. Maar ondanks al het trainen, ben ik zeker niet de grootste of de sterkste. En dat komt door het volgende: In de tijd dat ik bij ProSport werk, train ik een paar keer per week. Niet altijd progressief, maar  om gezond en op gewicht te blijven.  Ik heb

Meer lezen »
pimp je saaie training
Training
ProSport Healthcenter

5 manieren om je saaie training te pimpen

Als je doel is om lekker te bewegen, dan hoef je eigenlijk niet na te denken over het aantal setjes of herhalingen. Sterker nog, voor spiermassa maakt het niet uit of je nu 8 of 12 herhalingen maakt. Het is vrij afhankelijk van de context. Ben jij (nog) een startende krachtsporter? Dan kom je de eerste maanden

Meer lezen »
Sporten-met-hooikoorts
Training
ProSport Healthcenter

Wat je moet weten over sporten met hooikoorts

WAT JE MOET WETEN OVER SPORTEN MET HOOIKOORTS De natuur ontwaakt eindelijk uit haar winterslaap en de lente is begonnen. Je kunt weer heerlijk naar buiten om te bewegen of te sporten. Maar als je last van allergieën hebt, kun je je afvragen of dit wel zo verstandig is. Jij behoort tot de groep mensen

Meer lezen »
Sterk-en-strak-de-lente-in
Training
ProSport Healthcenter

Sterk en strak de lente in

STERK EN STRAK DE LENTE IN De dagen worden langer en de rokjes (én broeken) worden korter. Hoogste tijd dus om je body in vorm te brengen! We leggen je hier uit wat sterk en strak met elkaar te maken heeft. Heeft de winter zijn sporen achtergelaten in de vorm van een bierbuikje, zwabberende bovenarmen

Meer lezen »
mixen voor je doel
Training
ProSport Healthcenter

Mixen voor je doel

Afwisseling geeft een training net dat beetje extra. Dat hoeft niet vaak, maar kun je strategisch inzetten om het leuk te houden en de training effectief te houden. Als je namelijk te lang hetzelfde doet, zonder het trainingsvolume te verhogen, zal je niet optimaal vooruitgaan. Je lichaam past zich aan belastingen aan, dat is een

Meer lezen »
Training
ProSport Healthcenter

Duurtraining: plan van aanpak voor een betere conditie

Duurtraining: plan van aanpak voor een betere conditie  Cardio-training is een echt wondermiddel. Of je nu wilt afslanken, stress wilt afbouwen, je conditie wilt verbeteren of gewoon fitter wilt worden, met een doelgerichte conditie-workout is alles mogelijk. In ons healthcenter vind je hiervoor diverse toestellen met de meest uiteenlopende mogelijkheden. Je kunt gebruik maken van

Meer lezen »
Scroll naar top