WAT IS FUNCTIONAL TRAINING, OF FT?

Functional Training, FT afgekort, is een waardevolle investering voor jouw lichaam. Je bereidt je lichaam voor op de fysieke uitdagingen die je in het leven dagelijkse tegenkomt. Door het volgen van FT workouts ga je namelijk beter bewegen, meer uithoudingsvermogen ontwikkelen én spiermassa en kracht opbouwen. In tegenstelling tot alleen op apparaten trainen, heb je hier veel meer aan!
Vandaar dat we zeggen, Functional Training is het nieuwe fitness.

It’s in the name, it’s functional, training.

Functional training Doetinchem

Functional training in Doetinchem

ZET FUNCTIONAL TRAINING IN VOOR JOUW DOELSTELLING 

De Functional Training workouts zijn geschikt voor allerlei doelstellingen. Of je nu wilt afvallen, fitter of sterker wilt worden of gewoon lekker wil bewegen, het kan allemaal met FT. Dat maakt FT geschikt voor jou én je sportmaatje die misschien een heel andere doelstelling heeft.

Voor extra resultaat raden wij onze FT lessen aan in combinatie met Pro Coaching. Dat geeft jou een goed beweegprogramma en de voedingsbegeleiding die je nodig hebt om jouw resultaat een boost te geven.

Voor het gemak hebben we vier verschillende workouts voor je ontwikkeld. De opbouw bij elke les is hetzelfde, maar elke les heeft een eigen focus. Het is namelijk makkelijker, en leuker, als je merkbaar vooruit gaat.

  • FT-BASICS: voor de ontwikkeling van een goede fysieke fitheid en een juiste techniek
  • FT- DURE: voor een beter uithoudingsvermogen
  • FT- POWER: voor een sterker lichaam
  • FT-X: om jezelf te testen

DOE MEE AAN MAARLIEFST 4 SOORTEN FUNCTIONAL TRAINING

 FT-BASICS 

Een basisles waarbij plezier, techniek en basis fitheid verbeteren vooropstaat. Deze les is ideaal voor beginnende FT’ers en fitness’ers of mensen die voor de fun lekker willen sporten. Er wordt in het eerste deel van de les extra aandacht gegeven aan een goede warming-up en het oefenen van de techniek van de meestvoorkomende oefeningen. In het tweede gedeelte krijg je een korte workout om te wennen aan de belasting.

 FT-POWER 

Als je doel is om sterker, fitter en sneller te worden, en om met meer weerstand te trainen, dan ga je voor FT-Power. De kunst is oefeningen met hogere weerstand perfect uit te voeren en jezelf workout na workout te verbeteren.

 FT-DURE 

Slepen, battle ropes, rennen en duwen. Dat wordt lekker zweten! Werken aan een betere fitheid staat bovenaan bij deze les. We richten bij de uitvoering onze pijlen op het verbeteren van het uithoudingsvermogen. Dat wil zeggen dat je oefeningen doet op hoge snelheid en met korte tijdsintervallen. De lessen zijn zeer effectief!

 FT-X 

Met FT kun je, als jij je beste doet, snel vooruitgaan. Om die ontwikkeling inzichtelijk te maken, kun je meedoen aan FT-X. Dat zijn vastgestelde workouts waarin je jouw prestaties logt via de ProSport App. Een FT-X les kent 3 levels. Een level 2 heet dan FT-X2.

Level X3 is dus het hoogst haalbare. Het verschil zit hem in de variant van de oefening en de intensiteit waarmee je die uitvoert.

Bekijk het rooster van ProSport.