Als je doel is om lekker te bewegen, dan hoef je eigenlijk niet na te denken over het aantal setjes of herhalingen. Sterker nog, voor spiermassa maakt het niet uit of je nu 8 of 12 herhalingen maakt. Het is vrij afhankelijk van de context. Ben jij (nog) een startende krachtsporter? Dan kom je de eerste maanden tot een jaar heel goed weg met door met regelmaat te komen en je fitnessprogramma consequent uit te voeren. Voor de meeste mensen geldt namelijk, dat sporten vooral LEUK moet zijn!

Hier geven we je 5 tips om je training te pimpen.

1. Beweeg op muziek

Neem de stap naar de groepsleszaal. Bewegen op muziek met een instructeur die je uitdaagt en motiveert, doet stiekem net wat meer dan wanneer je alleen gaat. Bovendien word je flink opgezweept door het hele groepsgebeuren. Bij ProSport zal elke les je weer op een andere manier uitdagen. Of zelf een leuke playlist samenstellen is natuurlijk ook een optie.

2. Doe eens iets geks

PaalSport? Kickboksen? Het zijn wellicht niet de eerste activiteiten waar je aan denkt, maar zeker goed voor je lichaam. Als je kracht wilt verbeteren, dan kunnen we je beloven dat de PaalSport je genoeg training biedt! Wil je fitter worden en je uithoudingsvermogen opkrikken? Dan is kickboksen of bokszaktraining DE ultieme workout.

3. Rouleer en varieer

Je hoeft natuurlijk niet uitsluitend je eigen schema uit te voeren. Je mag gerust aanvullen en variëren om het leuker te maken. Pak bijvoorbeeld eens een paar setjes met de Revvl, het pegboard of de TRX.

pimp je saaie training

4. Leer een skill

Heb je wel eens gehoord van een Wall handstand push up? Spiderman crawl? Er zijn nog genoeg leuke oefeningen om te proberen! Onze database van de App heeft maar liefst 3500 voorbeelden. Zoek daar eens in op je favoriete spiergroep. Of vraag een Fitcoach eens om inspiratie.

5. Zoek een buddy

Sporten doe je voor jezelf, uiteraard. Samen sporten motiveert je waarschijnlijk net even meer dan alleen. Zoek daarom een buddy die misschien net even wat beter is of meer ervaring heeft, zodat je elke training wordt uitgedaagd!

pimp je saaie training